Peatus Nõmme

Alguses oli Nõmme tüüpiline teivasjaam, mille ainsaks rajatiseks oli puust platvorm pikkusega 17 sülda (ca 36 meetrit). Pileteid müüdi platvormi vastas, raudteeülesõidu kõrval asuvas vahimajas, mis täitis aastaid ka jaamahoone ülesannet (lammutati 2009). Edasi-tagasi pilet Tallinnast Nõmmele maksis sõltuvalt vaguni klassist 20–40 kopikat hõbedas, mis oli tol ajal võrdlemisi suur raha (tol ajal ½–1 liitri viina hind LL). 

1876. aastal muudeti peatus pooljaamaks. Vastavalt tolleaegsetele seadustele võimaldas „edutamine” teha mõningaid juurdeehitusi ja suurendada mugavusi, mis edenesid siiski võrdlemisi visalt. Alles 1888. aastal, pärast jaamaõiguste saamist, valmisid uus kruusaga täidetud platvorm ja kõrvaltee. Hulk aastaid taotleti varikatuse ehitamise luba. Esimene taoline, täielikult puidust külg- ja tagaseinaga ehitis valmis 1890. aasta märtsis ja läks maksma 257 rubla 40 kopikat. Asus see praeguse jaamahoone ja ülesõidu vahel.

Nõmme jaam ja ülesõit XIX sajandi lõpul.

Esimene puidust paviljon-tüüpi jaamahoone valmis Nõmmel aastail 1904 – 1905, seega rohkem kui 30 aastat pärast peatuskoha asutamist! Ühelt poolt aitas kaasa suvitajate arvu järsk tõus, teiselt poolt kohalik initsiatiivgrupp eesotsas ärimehe ja hilisema Nõmme Heakorra Seltsi esimehe Wilhelm Volkmanniga. 1914. aastal ehitati veel teinegi jaamapaviljon olemasolevast Hiiu poole, kahe hoone vahele püstitati tulemüür, mis ainsana vanast ehitisest on säilinud tänapäevani. Jaama laiendamise projekti autor oli insener A. Kulajevski.

Nõmme esimene jaamahoone.

1912 ehitati Nõmme jaamale vana amortiseerunud varikatuse asemele uus. Erinevalt eelmisest asus see jaamahoone ees ning oli jagatud jaamahoonesse suunduva lööviga kaheks osaks. Katus oli kaetud plekiga ja selle kandepostideks kasutatud raudteerööpad (8 paari) olid unikaalsed: neile oli valtsitud aastanumber 1870 – Eesti raudtee sünniaeg. Sama aasta 1. oktoobril avati jaamas ka postkontor. Siit saadetud kirjadele ilmus venekeelne tempel ПЛТФ. НЕММЕ СЂВ.ЗАП.Ж.Д,  mis tõlkes tähendab: Nõmme platvorm Looderaudteel. Samal aastal   valmis postkontorile ka hoone, Nikolai von Glehni enda poolt projekteeritud nn torniga maja jaamahoone taga.

Nõmme jaama katusealune.